Wednesday, October 19, 2011

Homestay ...


Homestay Bungalow


Homestay Apartment.

Kekadang kita perlukan pemangkin sebagai azimat pencetus semangat yang adakalanya malap. Kebetulan pada hari Aidilfitri  lepas kami menghadiri kenduri kahwin anak saudara kami di Telok Intan. Majlis akad nikah dibuat pada malam Ahad dan majlis keraian diadakan pada siang hari Ahad..nak berulang alik rasa tak larat jadi kami bermalam di sana.

Kami bermalam di homestay,  Telok Intan bayaran semalaman RM500., boleh tahan jugak nih..Kerana hadir dengan rombongan besar kami sewa dua unit. Sekarang bermalam di homestay sudah jadi pilihan kerana homestay boleh menempatkan ramai ahli berbanding tinggal di hotel..dalam masa yang sama boleh bersembang bersama ahli keluarga berbanding di hotel dimana pergerakan ada sikit terbatas.

Semangat aku entah napa tetiba bergelojak, jantung aku macam berdegup kencang ..! Aku kira bilangan rumah yang dijadikan homestay..7 bijik kau..! setiap satu mempunyai 6 bilik. hiasan dalaman dan perabut teratur dan kemas ala-ala hotel bajet macam gitulah...Aku rasa tuan punya homestay ni pemaju taman perumahan ni..bukan senang nak dapatkan rumah Semi-D sederet macam tu..Tak salah aku tauke seorang apek duduk di hujung homestay yang turut dijadikan pejabat dan tempat menyimpan barangan homestay...nampaknya pengurusan boleh tahan pro nih...

Kalau sebelum ni bini aku yang sibuk ajak aku cari perabut, tapi aku buat tak tau..kali ni dah terbalik pulak .. he he..Aku pun dah tak menyabar nak lengkapkan homestay baru kami...Homestay sediada dah tak boleh memenuhi permintaan...bukan bermakna setiap hari/minggu ada orang duduk.. tetapi pengunjung homestay ni bermusim, bila datang musim dia berderu-deru orang tanya ada lagi tak, ada lagi tak..? Kebetulan terdapat unit apartmen lelong berdekatan dengan rumah aku dan homestay sediada, terus saja kami sambar..Apartmen mempunyai sekuriti, di tingkat bawah plak tu..RM 50K..pada aku berbaloilah dapat separuh harga dari harga pemaju..

Bila kenang-kenang, dulu saja kami iklankan homestay pertama di internet.. rumah cum ofis ni daripada kosong tidak berpenghuni lebih baik sekali sekala ada orang duduk, harap-harap lepas lah bayar bil api air..Barang pun guna saja barang lebihan rumah daripada menyemak. Kebetulan homestay tu pulak disebelah rumah , senang la nak uruskan seperti mengemas dsb..tak sangka pulak ada pasaran tersendiri..! Walaupun tak setanding macam apek tu punya tapi tak  kesah lah..mana tau lepas ni boleh tambah lagi..ha ha..

Ok kepada sesapa yang perlukan penginapan di Rawang dan persekitarannya bolehlah telifon aku ok...Kontek no semua ada di blog homestay. Klik saja di penjuru kanan blog ini...pilih la nak Homestay Banglow atau Homestay Apartment...ada sikit promosi ni...kalau korang dapat tau pasal homestay aku tu melalui blog Yok Rempitan ni, korang bagitaula yea..aku bagi spesel harga ..! Berapa harga..? tempahlah dulu nanti aku bagi diskaun la dari harga tertera.

Cepat jangan tak cepat...lambat selalunya tak dapat..! Ha..ha..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK