click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Monday, October 10, 2011

Ride OKU PDK Lenggeng...






Pogram yang disertai mat-mat motor seramai lebih kurang 70-100 biji pelbagai jenis. Lady bikers pun ada...Mintak maap cakap ini pertama kali aku sertai ride berkumpulan dengan lady bikers...mula -mula tengok diorang sampai, sebahagiannya bermotor sport, terpacul keluar dari mulut wa...Fuyoo ganas giler..tak sakit pinggang ke meniarap naik motor sport macam tu kak...mak aii..wa angkat topi sama lu wei...! ha ha..

Terhibur...! itulah satu perkataan yang boleh aku rangkumkan sekiranya ditanya perasaan aku semasa menyertai  Pogram bersama OKU PDK Lenggeng, Negri Sembilan, Ahad baru ni.. Aku pasti ramai peserta lain turut terhibur dengan aktiviti itu..Sekalong tahniah kepada penganjur. Aku fikirlah orang yang paling terharu dan gembira pastinya keluarga anak-anak istimewa ini bila melihat ada insan lain menghargai keistimewaan anak mereka. Tentang OKU ni mungkin gembira juga kot..entah aku tak pasti.., aku jahil tentang perkara ini...adakah mereka juga berperasaan seperti insan normal lain... ..atau perasaan mengikut sausana...?, orang ketawa mereka ketawa, orang sedih mereka sedih...tapi bolehkah mereka menilai apa itu perasaan sedih..,perasaan suka dsb ..? aku teringin juga menyelami perasaan orang seperti ni... Mungkin Cikgu Mat  boleh membantu..ha ha.. mana tau ada pogram yang panjang sikit yang boleh disertai orang luar..

Cikgu Mat... perut mantap beb..! ha ha..

Cikgu Mat..gedebe ni..kenalan baru yang sebelum ni hanya bersua di alam maya melalui Blog http://zmah-ceritaku.blogspot.com/ . dapat bertemu di pogram tersebut..rupanya dia juga seorang guru di sekolah OKU seperti ini di Cheras..Tinggal pun tak jauh dengan tempat aku, kat Gombak je nun..Tahniah lah kepada beliau suami isteri kerana mendapat durian runtuh semasa pembentangan Bajet 2012...Isteri beliau Kak Zimah pun guru juga...tambah panjang lah langkah mereka berdua meronda-ronda dengan motor bila duit semakin lebat...Cikgu tolong kumpulkan maklumat banyak-banyak semasa ride di Kalimantan bulan 12 nanti...!

ikuti sambungan esok..banyak gambar -gambar OKU yang menarik..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK