Monday, November 21, 2011

LPT 2- K Trg-KL dah dibuka...?


Tarikh 17hb Nov 2011. Khamis

Minggu lepas minggu hiruk pikuk bagi kami. Balik Johor lawat orang tua sakit selepas tu berkejar ke Trengganu ambil anak balik cuti akhir tahun dari MRSM Besut. Berpecah tugas dengan bini yang terpaksa uruskan anak lain balik asrama  di SBPI Rawang dan ambil keputusan UPSR SKTD 2. Tidur pun terpaksa dalam kereta sebab takut lewat sampai KL kerana ada temujanji  pada Jumaat petang.


Sebab biasa ke Trg aku tau laluan keseluruhan memang belum dibuka, cuma sedikit terkeliru semasa terpandang papantanda  tunjuk arah ke lebuhraya di jalan persekutuan semasa di Seberang Takir. 6 KM Sebelum memasuki tol plaza K.Trg aku dah bertanya atendan pam minyak untuk kepastian, betul ke lebuhraya dah boleh tembus ke Bukit Besi.? Dia kata ya..tak taulah samada dia tak faham soalan aku, atau aku yang salah  menafsir jawapannya.

Bila dah lalu rupanya cuma dapat tembus sehingga exit Telemong saja, keluar semula jalan persekutuan dan masuk semula lebuhraya di Ajil untuk sambung ke Bukit besi...Nak keluar ke jalan persekutuan pun berpusing-pusing ikut pelbagai jalan susur dan simpang. Pancung stim betul...ha ha..kalau ku tahu begini lebih baik ikut jalan pantai sebab laluan Jerangau -Jabor diwaktu malam adalah sunyi . Sebelum tu memang dah buat keputusan nak lalu jalan pantai tapi berubah fikiran bila terpandang papantanda lebuhraya dan menganggap K.Trg -Bkt Besi dah buka., boleh le segera sampai KL.  Jalan sunyi sepi tu dulu, sekarang ni walaupun jam dah pukul 12 mlm laluan Jerangau Jabor rupanya tak putus-putus dengan kenderaan lalu lalang terutamanya lori-lori besar dan trailer...



Kebiasaannya bila laluan belum dibuka papan tanda yang dipasang akan di tampal dengan pelekat., jadi pengguna jalanraya yang tak biasa lalu disitu takdalah syok sendiri . Macam penunjuk jarak diatas..kalau macam inilah jarak TRG-KL takdalah lama nak sampai KL..lebih-lebih 5 jam termasuk rehat..ini sudah cukup baik...Kalau naik motor 3 jam dah sampai nih...ishhh syok-syok..cepatlah lebuhraya ini dibuka...!


2 comments:

  1. Kang Latep, sekarang nie dah buka sepenuhnya ker? Saya dah terkena masa buat Malaysia Tour dulu..rasa nak berhenti tidur tengah hiway tu tengah malam buta 2 pagi kena keluar semula ke susur keluar..adoi tensenya..hehehe

    ReplyDelete
  2. ABN masih macam dulu lagi..hiway belum dibuka sepenuhnya

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK