Thursday, June 23, 2011

Ladang Anggur Tasik Beris, Sik Kedah Malaysia...

Dari Kuala Perlis terus ke kolej anak aku semula Di KMKN. Ada urusan tak selesai dengan pengetua dan guru penyelaras beliau..tapi sebab kami pun main redah saja..kedua-duanya ada urusan diluar daerah...nak tunggu pun tak tau berapa lama mereka tiba di kolej. jadi kami terus saja ke Sik. Kawan facebook bini aku bagitau disitu ada ladang anggur..menarik tu..selama ni anggor ditanam dinegara meditranaen dan sejuk saja. teringin jugak tengok...


Keadaan jalan dari K.Nerang ke Sik ok boleh tahan..lebih baik la kalau nak dibanding dengan di Sumatera tu..

Dalam perjalanan singgah di Pedu Lake Resort. saja nak singgah, selama ni dengar nama saja. lagipun jarak dari jalan utama ke resort dalam 8km saja. Aku pun tak tau rupanya resort tu dah tutup...patutlah sepanjang jalan tadi tak bersimpang sebijik pun dengan kenderaan lain...kiri kanan jalan dahlah hutan, jarak 8km rasa macam 80km..ha ha..Alamaak kenangan lalu hutan di Sumatera mengacau aku la.. dah lah minyak pun kurang dari setakuk... Jaga bagitau dah hampir 2 tahun resort tak beroperasi kerana kurang sambutan..tapi dikhabarkan akan dibuka semula dalam setahun dua ni..Dulu kurang sambutan kerana jalan utama tak seelok sekarang yang telah dinaik taraf. Jalan ini adalah laluan utama ke Kompleks imegeresen baru ke Thailand...kenderaan pun semakin banyak..



Pemilik ladang adalah En Iqbal dari P.Pinang...Ladang ok, keluasan taklah besar. ladang di Tasik Beris ini untuk lawatan pengunjung saja..menurut pekerja disitu ladang yang dilawati pengunjung buah agak terencat sikit...mana taknya tak sorang-sorang pegang berposing..yang gatal memicit pun ada...beliau memiliki ladang yang lebih luas ditempat lain..masuk dikenakan bayaran Rm3 seorang..kanak-kanak separuh harga..tapi pengeluaran masih tak mencukupi untuk memenuhi permintaan...Buktinya..pantang stok anggor diletak dalam peti sejuk, terus kena sambar pengunjung..nak rasa wei anggor tropika...sebungkus dalam RM25..rasanya sangaat sedap...!

Datanglah bawak sanak keluarga ke sana...

2 comments:

  1. kalau datang lagi... sila ler ke ladang anggur di Sungai Batu pahat, Perlis pulak.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. menarik gak tu..sy terbaca di negeri sembilan pun dah ada ldg anggor...ada kesempatan ingin jg kami ke sana..

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK