Wednesday, June 22, 2011

Mission accomplished...!





Berhenti rehat pekena air kelapa...hujan renyai-renyai  mulai turun...tapi lagi lama ditunggu hujan tak berhenti,  kami teruskan perjalanan...

Sedang kami menikmati air kelapa, sebiji lori terpusing akibat jalan licin..mujur takda kenderaan diarah bertentangan...

30km menghampiri bandar Medan keadaan jalan mula sesak teruk. Sedang kami mencelah diantara kenderaan, tanpa disedari kami terpisah. Puas aku tunggu Ar mastor ditepi jalan dengan menyangkakan beliau berada dibelakang aku...Aku berpusing semula ke tempat bermulanya jalan sesak tadi, risau-risau motor beliau menghadapi masalah namun tidak berjumpa. Setelah hampir 45 minit menunggu, kelibat beliau masih tak kelihatan , aku ambil keputusan meneruskan perjalanan. . Semasa berehat tadi kami ada bersembang untuk menginap di Hotel JW Marriot.. Elok saja aku terus ke sana. Mungkin beliau pun berfikir seperti aku juga. Dalam aku layan sorang-sorang bawak motor, ternampak motor beliau diletakkan ditepi jalan...beliau singgah dikedai mencari top up untuk menghubungi aku.. ha ha..tak sangka bila masa pulak beliau potong dan berada di depan aku....

lepas itu kami tak mau mencilok-cilok lagi...bawak motor sebelah kiri jalan saja..kerana hari dah pun mula gelap...
Kami tiba di Hotel Grand Angkasa dalam 7.30 mlm. Tak jadi nak menginap di JW Marriot. Argh susahlah waktu malam nak cari tempat dan jalan sesak. Singgah mana yang terjumpa saja...hotel yang ni pun ok jugalah ...4 bintang...Rate diskaun Rp360k.., harga asal dalam Rp720k..!. Setelah seminggu duduk hotel tak berbintang..apa salahnya hari terakhir memanjakan diri sikit...tapi kalau badan dah penat tuu..tidur bawah tangga pun rasa macam duduk hotel lima bintang....
Misi kami untuk mengelilingi separuh Sumatera telah berjaya.. Tiba saja terus parking motor. tak maulah nak tonggang motor lagi..Selepas check in dan  mandi kami cari makanan dengan menaiki betor saja...dah takda selera nak menonggang motor lagi...Malam tu saja ronda-ronda ke shopping complex ..window shopping...takda apa nak dibeli...lagipun barang-barang takdalah murah sangat...

Keesokan hari sebelum ke airport, minta Pak Dollah hantar aku ke kedai beli telekong yang bini aku kirim..bab membeli barang ni  aku tak berapa reti...manjang tak memenuhi citarasa ...aku dah agak dah ...bukan sebagaimana yang bini aku hendak..padahal dah aku tanya pada penjual tu, cari telekong yang terbaik...sampai rumah bini aku cakap " ini fesyen lama..kat Malaysia pun banyak dan murah.." ermm manalah aku tau...ni yang malas aku nak membeli...dari sudut kebaikan pulak, lain kali tak payahlah aku memberatkan beg, beli barang yang belum tentu orang suka..he.he..selamat duit..
Mengabadikan gambar didalam dan luar Polenia Airport, Medan....Semoga bertemu lagi...

2 comments:

  1. alhamdulillah.. semuanya selamat.. dan berjaya.. tahniah..

    ReplyDelete
  2. he he..tak hebat mana pun, berbanding dgn kak zimah dan rider lain yang telah ke merata tempat...tapi mereka ini akn dijadikan sumber inspirasi...

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK