Wednesday, June 1, 2011

Bila nak sampai Meulaboh ni...?


Alamaak...! beginilah rupa sebahagian jalan menuju ke Meulaboh...masih dalam pembinaan lagi..terpaksa berakit untuk menyebrangi 2 sungai. kedua-dua jambatan masih belum siap sepenuhnya..rasa menyesal pulak menghabiskan banyak masa dengan bergambar di tempat menarik sepanjang perjalanan nak ke sini tadi...takut gelap sampai ke Meulaboh nanti..


Rakit penyeberangan ke Calang...

"Tambangnya berapa pak...?"  5000 satu...
Aku ingat ada dalam 5km melalui jalan tanah merah seperti ini...
mujur siang..kalau malam...tak ke naya..

Ada sesapa di dalam...? Lepas ni aku pulaak...ha ha..

Lepas daripada ni lalu jalan sementara tepi pantai pulak dalam 5km jugak..pergh...!
.
Sebelum jumpa lagi jeti untuk keseberang sana...tambang pun serupa, 5000 rupiah sorang....
Ni le kelebihan menunggang motor kecik..walaupun jalan teruk tapi kami masih bersemangat lagi sebab motor ringan jadi tak lah penat sangat...
h

Yang masalahnya bila jumpa jalan seperti ini..kalau motor besar pasti henjut giler nak ganti balik masa yang terbuang...Menurut orang tempatan nak sampai Meulaboh dalam 3-4 jam lagi...,bermakna dalam pukul 3ptg baru saampai...ish..ish dah kebas bontot aku bawak motor sejak suboh tadi...!

2 comments:

  1. great experience.. :thumpup:

    ReplyDelete
  2. ha.ha..brader mastor dapat line dua di ponggong kesan lama bergesel dengan seluar kecik...

    ReplyDelete

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK