click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Wednesday, November 3, 2010

AWAS ..! JERANGKAP SAMAR 2

KENDERAAN BERAT

AWAS..! Sentiasa berwaspada apabila terdapat kenderaan mengekori kenderaan berat lain. Kenderaan ini seumpama tentera musuh yang akan membuat serang hendap tanpa diduga. Mereka akan tiba-tiba menukar arah untuk memintas kenderaan berat dihadapan..Kemalangan maut melibatkan peserta konvoi Robert Lim pada 29hb Oktober lepas di Terowong Manora Ipoh berpunca dari serang hendap ini..Kejadian sama hampir terjadi pada aku pada 9hb Okt 2010 di Lebuhraya Plus arah selatan berdekatan Kawasan Rehat Pagoh..


BINATANG MELINTAS

Kejadian yang menimpa aku pada Mei 2010 berpunca dari ini. Aku terkejut lalu secara spontan menyentap brek dan.. tersungkur bersama skuter aku. Mujur kecederaan tidak serius..Kucing yang entah datang dari mana tiba-tiba berlari melintas depan aku..Berapa banyak lagi peristiwa kemalangan melibatkan binatang melintas jalan..

BONGGOL JALAN

Whepan, Whekang dan Tersembam jawabnya kalau tidak sempat memperlahankan kenderaan. Kemalangan sering terjadi apabila bonggol baru saja siap dibina dan belum bercat lagi..kebiasaan bonggol tiada..tiba-tiba dibina ..Jadi jangan ambil mudah sebarang kemungkinan walaupun jalan itu sering kita lalui.

GARISAN JALAN YANG DIPADAM

Amat berbahaya diwaktu jalan basah kerana kedudukan garisan yang dipadam ini kebiasaannya berada dilaluan utama. Lagi merbahaya sekiranya berada di selekoh..,tayar mudah tergelincir kerana permukaan garisan yang licin..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK