Thursday, November 4, 2010

MOTOR KLASIK


 
Posted by Picasa



Ha.ha. ini koleksi dua roda terbaru aku..belajar belajar berjinak dengan barang lusuh..mana tau satu hari nanti harga dia melojak gila...Memang dari dulu aku berkenan dengan motor ni, semasa kat kampong lagi aku tengok ada seorang pakcik yang menggunakan motor jenis ni..sebijik je ada kat kampong..tapi bila aku dah tak duduk kampong dan pakcik tu pun dah meninggal, aku pun tak jumpa kat mana motor tu sekarang..

Dalam aku membelek iklan dalam internet, aku terpandang lah iklan motor ni..dipendekkan cerita aku berjumpalah dan terus beli dari Brader Ayi,dekat Alam Flora Kajang..Cerita membeli ni 2 tahun lepas punya cerita..Nak memulihara motor yang jadi masalah 2,3 biji bengkel aku tanya, semua harga potong kepala..ada yang mintak 7 ribu..bior betull..Aku ikut nasihat ayi hantar motor tu kat Bukit Payong Trengganu. Kebetulan si Ayi ni pong orang Trengganu..Boleh lah tu..jadi masa aku balik kampong bini, bolehlah aku singgah bengkel tengok-tengok motor tu..

Sekarang ni nak masuk 3 raya motor aku tak siap lagi..Masa aku jumpa minggu lepas, Pok Stopa bagitau 2,3 bulan lagi..Mentang mentang repair motor klasik, nak menyiapkan motor pun ikut stail klasik, makan tahun..! Sedak alek mung lah Pok Topa..2 tahun lebih aku boleh tunggu takkan 2,3 bulan tak boleh..bertambah klasiklah motor aku bila siap nanti sebab lama sangat siapnya.

Bila dah siap nanti kalau ada orang berkenan.., RM250000 boleh lah aku lepas..Iyealah nak menjadikan motor semula pun bertahun..sangat unik tu..Memang betul.. Motor ni cuma ada sebiji je di DUNIA..!Tak caya..? check lah di JPJ..Model macam tu mungkin banyak la..tapi mana ada yang sama chasis no dan sama no plate..ha.ha..Bukan ke unik namanya..

Jadi aku boleh letak harga berapa aku suka..lagi pun bukannya macam gula atau ayam yang dibawah harga kawalan KPPDNK..Mana tau ada orang berkenan.. Orang ni bukan kira.., kalau dah datang dia punya gila.., potrait yang tak boleh berjalan dan perlu diusung pun harga berjuta..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK