Saturday, November 27, 2010

MISI RESCUE X9 AKU...


Tukar tayar pada rim di KL...rim 330 tayar 115


Bergerak dari KL 9.00mlm dan Pukul 2.00 pagi kami tiba di Kota Tinggi. Acong tidor di beranda masjid. Aku tidor dalam kereta...he he takut kena angkat tepi kubor...mana tau kacau laluan jin. lebih-lebih lagi masjid lama..



Pukul 7.30 lagi kami dah sampai Sedili.., sementara tunggu bengkel bukak kami ronda-ronda ke Pulau Sedili Besar melalui jambatan. Tangkap gambar ni di jeti ke Pulau Sedili Besar.


Cuba buka tayar di tempat aku parking motor, Sedili Resort tapi tak berjaya. Kesudahannya redah motor sejauh 10km ke bengkel..laju gak mamat bengkel ni bawak 80km/jam. itu motor pancit..! kalau berangin aku tak taulah..


Inilah warong popular masakan ala kampong di Bandar Kota Tinggi..seperti asam pedas ikan sembilang, belangkas masak sambal..dll. Terangkat luu..!

Dah dekat sebulan skuter aku tersadai kat Resort Sedili. Sikit punya jauh, bertambah-tambah malas nak mengambiknya. Tapi tangguh-tangguh pun tetap kena ambik jugak, itu yang aku gagahkan diri mengajak kawan aku Acong pergi Sedili malam Jumaat lepas.

Susah jugak takda motor kecik nih, nak bawak kereta selalu terasa bocor poket aku isi minyak dengan bayar tol. Dahlah terheggeh-heggeh terperangkap dalam jam.. Nak bawak motor besar selalu rasa macam hilang stim pulak.. Ibarat kain songket, pakai selalu kan cepat jemu...

Rim skuter terpakai dan tayar baru dah pun aku dapat kat K.L. Terbang RM450..Digelakkan kawan bagitau dengan harga ini boleh dapat 4 biji sport rim kereta terpakai. Peergh..! Masa nilah tuan kedai nak semelih pelanggan barangkali..bukan selalu ada orang terbengkok rim..dah nasib aku termasuk dalam orang yang BUKAN SELALU tu...

Mujur mamat bengkel caj tak mahal cuma Rm15 sahaja. Aku tak sampai hati nak hulur banyak tu sebab nak berulang ke Resort tu pun bukan dekat, bawak motor ke bengkel lagi...Sempena hari jumaat tu aku bagilah RM 50..alah dengan adanya skuter ni nanti, tak sampai dua hari aku tak bawak kereta di KL dah cover duit sebanyak itu...he.he.

Perbelanjaan keseluruhan beli rim, tayar dan mengambil skuter ni dekat Rm800 jugak lah..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK