Monday, November 22, 2010

Port Dickson dan Pantai Klebang get together...




Selepas balik dari xpdc Segitigaemas Thai-Myanmar-Laos dulu ini adalah kali kedua kami berkumpul. Bagus juga main motor ni... rangkaian dan kenalan semakin bertambah...! rapat pulak tu...jadi bila diorang cadangkan bersarapan di Port Dickson, aku tak fikir panjang,,setuju saja...disamping peserta xpdc dulu, kenalan peserta pun turut menyertai pertemuan kali ini. 3 goldwing, 4 Gtr, 4 Bmw dan sebiji Versys..termasuk pasangan ada 16 orang semuanya.


Tak cukup dengan sarapan di PD N.Sembilan,lepas tu pekena cendol pulak di Pantai Klebang, Melaka..! Punyalah jauh,,macamlah di KL cendol takda...inilah penangan main motor..Ha.ha..Kesian aku tengok pengguna jalanraya lain...macam lebah mat-mat motor memenuhi jalan..aku pun jadi serba salah bila sampai simpang, geng motor sudah pasang siren kontrol trafik...




Sampai Pantai Klebang rupa-rupanya berbelas mamat motor lain sudah sampai..pekena cendol juga..! dah jadi macam mini bike weeks pulak..

Aku perhati dah jadi satu trend sekarang bila hujung minggu ramai mamat motor memenuhi jalanraya...Bila dah ramai tu bermacam gelagatlah kita jumpa..jadi tak heranlah sudah kedengaran rungutan pengguna jalanraya lain tentang aktiviti ini..Aku harap janganlah sampai jadi isu besar sehingga kerajaan kenakan caj tol dengan alasan untuk mengurangkan bilangan motor dilebuhraya... tax motor sudahlah berganda-ganda..tapi segalanya mungkin brader...! Sebelum gunung berapi meletop..! lebih baik kita berhemah dijalanraya...Cheers..!

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK