Saturday, November 13, 2010

EVOLUSI SEBUAH CHOPPER



Syok abang-abang ni mencuba penemuan baru., jelas terpancar keriangan mereka..Walaupun terpaksa menggunakan kuasa tujahan kaki untuk menggerakkan tapi menyeronokkan bila menuruni bukit..,brek pun dah jadi eksesori wajib masa tu supaya bila turun bukit curam boleh le kontrol kelajuan..kalau tak..! bila masa nak kawal handle..bila masa pulak nak jaga-jaga cawat terselak...



Bila naik bukit rasa nak tercabut kepala lutut, maka tercetuslah idea untuk memasang enjin..tapi janji boleh jalan..takdalah enjin injection macam sekarang..suspension turut dipasang..getaran kuat sangat..mana tahan beb..!



Seiring dengan peredaran zaman, motor pun berubah le..penambahbaikan pada kuasa enjin turut mempengaruhi ketinggian handle motor..dulu handle rendah sebab nak bagi lebih aerodinamik sebab guna kuasa kaki..jadi masa turun bukit senang le tunduk..

Sekarang guna enjin power jadi takda masalah...sebab tu handle chopper sekarang semakin tinggi..ada tu yang lebih tinggi dari kepala .he.he..

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK