click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, December 17, 2010

5 Golongan Manusia...Kita Di Mana..?

Perkara baik elok dikongsi...,jadi aku ingin memanjangkan apa yang aku dengar semasa kuliah ustaz kat masjid taman aku...Semoga aku dan teman-teman memperolehi manfaat ..



Untung di dunia..Untung diakhirat

Harta yang dipinjamkan didunia tidak melalaikan mereka untuk taat kepada perintah Allah.., bahkan menggunakan harta untuk kepentingan agama dan orangramai seperti memperbanyakkan amal jariah dll...Selagi manfaat dinikmati pengguna, pahala akan dikreditkan ke akaun penderma walaupun sesudah mati...Kalau kita perasaan, ramai hartawan yang suka berderma, kekayaan mereka semakin berlipat ganda... membenarkan apa yang dijanjikan oleh Allah - 'Zakat dan Sedeqah menyuburkan harta..'

Untung di Dunia..Rugi di Akhirat..

Kesenangan dan kemewahan yang dikecapi didunia semakin menyesatkan diri dan alpa bersiap untuk menghadapi kehidupan di akhirat yang kekal abadi...Harta dimiliki menjadikannya sombong dan takbur tanpa mengambil pengajaran bahwa kehidupan umpama roda sentiasa berpusing...Semasa diatas jangan dipandang hina insan yang dibawah...silap percaturan nikmat diberi ditarik balik...mana nak letak muka..

Rugi di dunia..Untung di akhirat...

Zahirnya kehidupan didunia serba kekurangan tetapi redha dan berusaha mentaati perintah Allah...Diakhirat pulak ringan hisab berbanding orang yang berada..

Rugi..di dunia..Rugi diakhirat..

Sudahlah didunia melarat tapi hidup dilumur dosa dan noda...Kaya sombong berbaloi...miskin pun sombong memang tak sedar dirilah...

Tak rugi didunia...Tak rugi di akhirat

Kehidupan binatang yang melata...untung jugak yea tak..?


Tahun baru hijrah sudah berlalu, tahun baru masehi akan menjenguk...yang pasti Dunia kata pergi..Kubur kata mari...Alamaaak...!

1 comment:

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK