Tuesday, July 12, 2011

Saja gatal...

Tak taulah korang nampak tak apa yang aku nampak...kalau  perhati betul-betul korang akan nampak penoreh sedang menoreh...he..he.. carilah penoreh itu...
Diorang tinggal di bangsal ni yang jauh di pendalaman...aku caya permit pun takda pekerja asing nih...rumah di taman pun banyak nyamuk..kat sini lagi la maha banyak...sesapa nak lari dari hiruk pikuk kota boleh lah pacakkan bangsal disini juga...

 Stalaktite dari susu getah ..ha.haa..dia punya panjang dari alor torehan sehingga cawan lebih 2 meter ni ..entah berapa persen getah yang berjaya sampai ke cawan erk...kesian jugak kat penoreh tu kalau banyak susu  hilang kat tengah jalan...kena pulak masa tu musim daun luruh dan  kemarau ...lagi naya kalau angin kuat...silap-silap getah kering di pertengahan jalan sebelum sampai ke cawan..hu hu..huu..

Aku pun tak tau apasal gambar yang aku upload ni belang-belang tak jelas...samada komputer atau kamera aku..dah suruh anak bini tolong adjust pun serupa je hasil... Korang layan jelah gambar cacat tu lah yea...

Masa ni saja je aku nak layan badan yang dah tak larat nak sambung kayuh..kasi rehat sikit badan dan minda..ambik gambar yang bukan-bukan macam ni...ha ha..Bila kayuh kuat sikit terasa otot peha rasa meneggang semacam..,dah lumur minyak panas hampir  melecet kulit, kekejangan masih juga terasa..daripada terus jem lebih baik aku rehat sekejap. Hari Ahad baru ni aku dapat join berbasikal di trek UPSI Tanjong Malim sejauh 25 km. Dekat 500 peserta jugaklah terlibat..Trek best....!  turun naik bukit, rentas kebun kelapa sawit, getah, hutan ,sungai dsb..tapi  nak upload gambar tak mengancam langsung macam gambar di atas tu..jadi aku tangguh dulu..Last sekali ride teruk sebegini adalah 2 bulan lepas di Tasik Puteri, Rawang. sebelum aku ronda-ronda Sumatera dulu.. lepas tu terus simpan basikal tak kayuh-kayuh patut pun rasa nak tercabut kepala lutut...

Hujung bulan ni kami ada ride lagi di Broga.Semenyeh...Jomlah join..!

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK