Thursday, September 15, 2011

Kalau aku tahu...!

Selalu sangat kita dengar ungkapan itu.

" Berapa harga kau beli emas itu..?" Tanya A

" RM39 /grm..tapi waktu tu tahun 1997 " Jawab B

" Hah..! RM39 ..? napa tak diborong saja emas kat kedai tu..? soal A lagi

" Iyealah KALAU AKU TAHU emas harga naik gila-gila macam ni sampai mencecah RM200/grm ..memang aku  beli banyak dulu..bergolok bergadai pun takpa...." balas B

He he..macam tulah kita yea..barang yang lepas selalu dikenang. dan disaat ini sebenarnya peluang tu masih terbuka didepan mata tapi menganggap harga semasa adalah sangat tinggi, anggapan serupa dengan harga RM39/grm  pada tahun 1997 dulu..Kita terlepas pandang bahwa barang harini pun akan menjadi sejarah jua.. 9., 10  tahun akan datang mungkin perbualan sama akan berulang  ..tapi diwaktu tu RM200 mengambil tempat RM39..wallahualam

Petikan diatas sekadar contoh yang kita ni selalu terlepas peluang.. Dek kerana tak mau menyesal dikemudian hari..aku turut mengambil peluang menambah pelaburan di Bank Persatuan...Bank koperasi sebagaimana Bank Rakyat...takapa-takpa  tambah dulu dengan apa yang ada.., lama-lama nanti penuhlah kuota tu.. Dulu aku silap, duit yang ada di Bank Rakyat aku keluarkan, tinggallah baki yang ciput tuh,...dahlah nak tambah syer  dihadkan RM1000 saja baru nih...Diberitakan bahwa pegangan syer Bank Persatuan ditingkatkan ke RM20 000 berbanding RM 2000 sekarang...

Daripada duit diperabih untuk beli barang bukan-bukan lebih baik tambah pelaburan..Harap-harap prestasi Bank Persatuan pun setanding Bank Rakyat atau lebih baik...duit dividen nanti boleh lah beli barang yang bukan-bukan..Ha ha..


No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK