click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Saturday, September 3, 2011

Sedikit coretan raya 2011...

Bergambar di salah satu lokasi pengambaraan Hikayat Merong Mahawangsa, di Pantai Pandak berdekatan Jeti LKIM Chendering..Anak sulong aku tak dapat bersama, mengambil kesempatan cuti semester di Alexandria Mesir dan bercuti di UK dan Europe.


Saban tahun biasanya dua-dua kampong kami balik...yang membezakan dari raya terdahulu cuma kampong mana yang akan dikunjungi dulu...tahun ni balik Johor kemudian sehari sebelum raya terus balik Trg. Bergegas balik Trg sebab raya kedua ada majlis kahwin adik ipar.., bermakna ada 2 orang lagi dari 11  adik beradik bini aku yang masih membujang. keluarga sebelah aku kesemua lapan orang dah berkeluarga kecuali sorang abang OKU aku...besar keluarga kedua belah pihak...

Tahun ini agak spesial, 11 orang adik beradik. Termasuk mak/ayah/anak-anak 44 orang berkumpul semuanya  kecuali sorang anak saudara dan anak aku yang tak kesempatan balik, sorang  beraya di Mesir dan sorang di  UK/ Europe.

Disaat artikel ini ditulis aku rasa rumah di kampong kembali sunyi.  Anak-anak mula bertebaran di bumi Malaya dan Brunei..tinggallah ayah yang terbaring diperbaringan dan ibu yang uzur. Mereka  bertemankan bibik dan anak bujang...Mujur ada abang sulung sebapa berlainan ibu tinggal berjiran..bolehla juga mengambil berat kebajikan orang tua dikampong...

Hidup ibarat roda...Masa kita akan tiba jua...

No comments:

Post a Comment

CUTI CUTI

Korea - December 29, 2010 Slideshow: Nor’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Seoul, South Korea was created by TripAdvisor. See another Seoul slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM TENGOK